16 Ağustos 2013 Cuma

HİSSEMİZE NE DÜŞERSE...

Bugün hissenize daha önce okuduğum çok anlamlı bulduğum bu nedenle paylaşmak istediğim bir yazı düştü. Eminim ki benim yazılarımı okumak daha keyif veriyordur size!!! ama artık idare edin beni :) Bir süredir Ankara'dayım ya .... ve yapacak çok şey oluyor ya...
Her ne kadar sanal ortam, ona ayırdığım zamanın azalmasına biraz bozulsa da "ayrılık büyük sevgileri güçlendirirmiş" diyorum...insan paylaştıkça çoğalıyor değil mi ??? 

Hadi o zaman okuyalım, hissemize düşeni alalım, paylaşalım, çoğalalım...


ÖNCE KENDİ ÇİZGİNİ UZAT

Öğretmen sınıftaki zeki fakat kıskanç öğrenciye :

“Niçin arkadaşlarını çekemiyor, onların yaptıklarını bozup kavga ediyorsun?” diye sordu.

Öğrenci, bir süre düşündükten sonra,

“Çünkü onların beni geçmelerini istemiyorum” dedi. “En iyi ben olmalıyım. "

Öğretmen, masasından kalktı, eline bir parça tebeşir aldı ve yere 15 cm. uzunluğunda bir çizgi çekti, kıskanç öğrenciye bakarak,

“Bu çizgiyi nasıl kısaltırsın?” dedi.

Öğrenci bir süre bu çizgiyi inceleyip içinde çizgiyi birçok parçaya bölmek  olan birkaç yanıt verdi.

Öğretmen, yanıtları kabul etmedi ve yere ilkinden daha uzun bir çizgi çekti.

“Şimdi birinci çizgi nasıl görünüyor?” diye sordu.

Öğrenci utana sıkıla,

“Daha kısa” diyerek başını öne eğdi.

Öğretmen bu yanıt üzerine öğrencisine unutmaması gereken şu öğüdünü verdi:

- Bilgini ve yeteneklerini artırarak kendi çizgini uzatman, rakibinin çizgisini bölmeye çalışmandan daha iyidir...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder