6 Eylül 2013 Cuma

MATEMATİK KABUSU

Bu da başka bir öğrencimin yakarışı....

Geçmişime doğru şöyle bir bakarsak özellikle ortaokulda başladı Matematik kabusu. Bütün samimiyetimle söylüyorum hocam, hayatımda hiçbir şeyden çekmedim Matematikten çektiğim kadar. Nedeni de ilköğretimdeki temelden kaynaklanıyor diye de düşünürdüm. Ortaokulda yapmadığım şey kalmadı matematik için. Uğraştım,  didindim, çalıştım, yağmur demeden, kar demeden okula; hafta sonu kursa gittim. Ama yine aynı hamam aynı tas. İlk başta binanın temelini eksik atarsan öyle gider ya benimkide aynen öyle oldu hocam. Ortaokul hayatım boyunca Matematikle uğraştım. Hocam de biliyordu benim çalışıp didindiğimi. Ama nafile olmuyordu işte. Diğer derslerim çok iyi. Matematik’e deyince akan sular duruyordu. Hocalar da biliyordu benim bu matematikten ne kadar çok çektiğimi. Velhasıl liseye geldik. Matematik yine geldi kapımı çaldı. Dedim bu sefer seni yeneceğim. Orada da lisenin en eski, en sinirli, en huysuz hocası dersime girmesin mi! Dedim İbo, sen bu sene de çekersin Matematik’ten. Dediğim gibi de oldu. Ne kadar uğraşsam da nafile olmadı.zayıf değildi. Ama iyi olmalıydı derken ÖSS kapıyı çaldı. Mesleğimi içinde Matematik’in olmadığı Türkçe öğretmenliği istedim. Derken sınav kapıyı çaldı. Çalıştım, çok çalıştım. Öyle kötü huylarım: içkim, sigaram, eve geç gelmelerim yoktur bende hocam. Eve gelir ders çalışırdım. Ama önümde aşmam gereken bir şey vardı. O da yine Matematik. Hiçbir zaman kin gütmedim, gıcık kapmadım. Ben bu dersi yapamıyorum demedim. Başarmaya çalıştım hocam. Ama sonuçta yine üzülen ben oldum. ÖSS’ye yaklaştıkça Matematik’in üstüne eğildim. Eğildikçe, eğildim. Ama o bana gerçek sevimli yüzünü göstermedi hocam. Hep ilkokulda Matematik’in temelini düzgün alamamamdan kaynaklanıyordu hocam. Bunu biliyorum, ama ne yapayım. Derken sınav yaklaştıkça düşünüp durdum. Ben bu Matematik’i ne yapacağım diye. Ama elimden gelen her şeyi her şeyi yaptım. Ama yine de olmadı. ÖSS açıklanmış, kazanamadığımı öğrenince dünyalar başıma yıkılmıştı. Hep bu Matematik yüzünden. ÖSS’ye çalışmayıp da yatarak veya az çalışıp girmedim. Çalıştım çok çalıştım. Ama bir yerde eksik varmış. O da Matematik Ya hocam böyle.. Ben hiiç bir şeyden çekmedim. Matematikten çektiğim kadar. Bu zamana kadar yakamdan tuttu. Bırakmıyor. Eminim bırakmayacak da biliyorum çünkü. İnşaallah ama inşaallah bu sene bu Matematik’i halletmem lazım. Yoksa o beni halledecek. Bu arada sizin dersinizden hiçbir şikayetim yok. Sinirli olmayın .O güler yüzünüzü eksik etmeyin yeter hocam.

Şimdi nerde ne yapıyor bilmiyorum. Ama dilerim gönlü güzel öğrencim gönlüne göre şeyler yaşıyor olsun... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder